THC vs HHC vs THCP lihtsas keeles — mis vahe, millised riskid ja mis on Eestis lubatud

THC vs HHC vs THCP lihtsas keeles — mis vahe, millised riskid ja mis on Eestis lubatud

THC, HHC ja THCP kõlavad sarnaselt, kuid nende päritolu ja kasutajakogemused ei ole samad. THC on kanepis looduslik psühhoaktiivne aine. HHC on enamasti THC hüdrogeenitud vorm. THCP esineb looduslikult väga väikestes kogustes ning laboris seostub retseptoritega tugevamalt, kuid päriselus määravad tunde ikkagi annus, koostis ja manustamisviis.


Mis need ained on

THC. Looduslik psühhoaktiivne kannabinoid, mis seondub peamiselt CB1-retseptoritega ning tekitab „pilves“ tunde. Seda leidub kuivatatud taimsel materjalil ja ekstraktides, samuti teatud ravimpreparaatides.

HHC. Saadakse tavaliselt THC hüdrogeenimisel. Isomeeride vahekord ja tootmisviis teevad mõju partiide vahel ebaühtlaseks. Osa kasutajaid kirjeldab seda veidi pehmema, osa THC-ga üsna sarnase kogemusena.

THCP. Harvaesinev kannabinoid pikema külgahelaga. Laborinäitajad viitavad tugevamale seotusele retseptoritega, kuid see ei tähenda automaatselt mitu korda tugevamat kogemust igas tootes. Turul märgitud sisaldus on sageli madal.


Kuidas mõju tegelikult kujuneb

Tunnet ei määra ainult silt. Rolli mängivad annus, THC ja CBD suhe, terpeenid, manustamisviis ning keskkond. THCP ümber levinud „kümneid kordi tugevam“ jutt on liialt lihtsustatud. Turvaline põhimõte on alustada madalamalt, oodata mõju ja lisada vajadusel väikeste sammudega.

Autojuhtimine jääb selgelt välja. Kõik psühhoaktiivsed kannabinoidid halvendavad reageerimist ja tähelepanu.


Riskid ja ohutus

Liigne annus võib tuua ärevust, pearinglust ja iiveldust. Segamine alkoholiga võimendab mõju ja muudab enesetunde ettearvamatuks. Alla 25-aastaste puhul on ettevaatlikkus põhjendatud, sest aju on arengufaasis. Suur risk on ka tundmatu päritoluga toodetes. Küsi alati analüüsisertifikaati, et mõista kannabinoidide profiili ja jääkaineid.


Seaduslikkus Eestis lühidalt

THC ja kanepi psühhotroopsed töötlemisproduktid on üldjuhul keelatud. Erandiks on EL ühises sordilehes olev madala THC-ga tööstuskanep ning meditsiiniline kasutus vastava korra alusel. HHC on mitmes Euroopa riigis juba keelatud või piiratud ning ka Eestis käsitletakse psühhoaktiivseid ühendeid ettevaatlikult. THCP on psühhoaktiivne ja selle turustamine on õiguslikult riskantne. Psühhoaktiivseid kannabinoide ei tohi toiduna turustada. Ka mittetoksiliste ekstraktide puhul kehtib EL uuendtoidu kord, seega tuleb jälgida kehtivaid juhiseid.


Kuidas poes või netis „targalt“ hinnata

Vaata, mis tooteklassiga on tegu. Ära usu raviväiteid. Küsi analüüsisertifikaati ja vaata, kas müüja on läbipaistev ettevõtteandmete, kontakti ja tagastusinfo osas. Kui hind tundub liiga hea, et olla tõsi, siis tavaliselt nii ongi.


KKK

Kas HHC on legaalsem kui THC?
Mitte automaatselt. Pilt muutub kiiresti ning mitmes riigis on HHC juba keelatud või piiratud. Eestis on staatus tõlgenduspõhine ja nõuab kontrolli.

Kas THCP on „kümneid kordi tugevam“?
Labor näitab tugevamat seotust retseptoritega, kuid päriselus määravad kogemusliku tugevuse annus ja koostis.

Kas nende mõjul tohib juhtida?
Ei. Psühhoaktiivsete kannabinoidide mõju all juhtimine on ohtlik ning toob kaasa juriidilise riski.

Milline on teie reaktsioon?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Reklaam

Bleiz Headshop Tallinn Eesti Estonia Smoke Shop Kanep CBD Bongid Piibud Grinderid Tulemasinad Sõelad kahad Puhastusvahendid

Sotsiaalmeedia

Reklaam